Jelenlegi hely
Tudnivalók a cégkivonatokról
A cégkivonat a hivatalos céges teendők egyik alapvető dokumentuma, szinte minden ügyintézés során kérni fogják a bemutatását, mellékelését. De mi is az a cégkivonat, és mit kell tudni róla?
A cégkivonat egy olyan dokumentum, amely a cégnyilvántartás éppen aktuális adatait tartalmazza. Több különböző hitelesítési szinttel rendelkezik, ezek az ingyenes a hiteles és a közhiteles. Ingyenes cégkivonatot nem fogadnak el ügyintézések esetén a másik kettő közül olyat válassz, amelyiket előírják. Ha nem vagy biztos abban, hogy melyikre van szükség, akkor közhiteles cégkivonatot válassz. Ez a legmagasabb hitelesítési szint, mindenhol kötelezően el kell fogadni.
A hiteles cégkivonat lehet papír alapú és elektronikus is, a közhiteles dokumentum azonban mindenképpen papír alapú lesz. Elektronikus cégkivonatok esetén az igénylés rendkívül gyorsan megy, bankkártyás utalás esetén pár perc alatt megkapod a dokumentumot, és előreutalás esetén is mindössze 1-2 órát kell várni. Közhiteles cégkivonatot 1-2 munkanapon belül fogsz kézhez kapni.
Egy cégkivonat felhasználására 30 nap áll rendelkezésedre, ennyi ideig érvényes ugyanis a dokumentum. Mivel a cégkivonat feladata, hogy az éppen aktuális adatokat igazolja, így fontos, hogy csak viszonylag rövid ideig legyen felhasználható. Az igénylés előtt figyelj tehát arra, hogy ne túl korán, de ne is túl későn igényeld, hogy biztosan fel tudd használni az adott cégkivonatot.